februar 2026

Vores regnskab for februar

Udbytte og havearbejde

Så gik februar og vi har godt nok haft travlt med alt muligt. Dog fik vi udbytte i denne måned, og det kan ses under vores indkomster. Beløbet er efter skat.

Ellers ser resten af måneden ret normal ud, vi har brugt lidt ekstra på fornøjelser og diverse, men det er fordi vi har købt nogle ting vi normalt ikke køber.

Vi har så også valgt at investere 300.000 kr. fra vores opsparing. Vi synes ikke det giver mening at have så mange penge stående, så vi besluttede at investere dem i Sparindex Globale Aktier på Nordnet, hvor vi har det meste af vores investeringer.

Og så har vi ellers bare været i haven og er kommet i gang med at få ordnet den, så den kan blive pæn til sommer.

Opsparingsrate for februar

%

Hver måned betaler vi 8.000 kr. ind på vores budgetkonto. Det skal dække forsikringer, el, vand & varme, renovation, institution og strøm.

Vi har også oprettet en ny konto der hedder “renovering & inventar” i forbindelse med vi er flyttet i hus. Her har vi indsat 400.000 kr. fra start, som skal gå til at renovere huset samt alle de ting vi mangler at købe som inventar.

Vi har overført 0 kr. til ferieopsparingen i denne måned til fremtidige udgifter i forbindelse med ferie.

Fællesopsparingen skal vi lige finde ud af, hvad vi gør med, da der jo står en del penge.

I februar har vi ind til videre investeret 2.820.000 kr. af vores egne penge inkl. geninvesteret udbytte. Vores investeringers samlede værdi kan ses længere nede på siden.

I denne måned har vi investeret 300.000 kr. Vi havde fået en del penge ud da vi solgte vores lejlighed, og vi har besluttet at investere nogle af dem. Der står stadig omkring 300.000 kr. på vores fællesopsparing.

INVESTERINGER I FEBRUAR

kroner investeret

NORDNET

Sparindex INDEX DJSI World KL

Sparindex INDEX Globale Aktier KL

iShares MSCI ACWI UCITS ETF USD (Acc)

I alt 300.000 kr.

SaxoInvestor

Sparindex INDEX USA Growth KL

I alt 0 kr.

Vores samlede investeringers værdi: 3.206.489 kr.

Vil du også investere? Lær hvordan du kommer i gang her!

Konklusion for februar

Der er ikke så meget at fortælle i denne måned. Det største er nok at vi har investeret 300.000 kr. fra vores opsparing. Det er ellers meget længe siden vi sidst har investeret nogle penge! Vi har jo sparet op til det hus vi har købt. Det er heller ikke sikkert at vi fremadrettet kommer til at investere så meget mere, da Stefan jo har sagt sit job op. Så det skal vi lige finde ud af, om der er plads til investeringer. Men vi er jo også så småt snart ved at være der, hvor vi godt kan tage det lidt mere stille og roligt 🙂

Vi nyder i hvert fald at lave havearbejde lige for tiden, og det er dejligt det er blevet lidt lunere i vejret. Selvom der stadig er mange projekter i huset, må vi bare tage en ting ad gangen.

Så fik vi jo også udbytte i denne måned, og det var faktisk en pæn sjat. Det var også derfor vi valgte at investere nogle af pengene fra vores opsparing, så den ikke bare står og bliver større og større med udbytte osv. der bliver sat ind på den.

Vi fik investeret 300.000 kr. i februar. Til dags dato har vi investeret 2.820.000 kr. og vores samlede investeringers værdi er på 3.206.489 kr. Det betyder, at vi er nået op på 94% af vores FIRE mål.

  • Vores mål 94% 94%

Vil du også gerne spare mere op?

På Sparsommelig har vi mange gode tips og tricks til, hvordan du kan højne din opsparingsrate.